torstai 1. helmikuuta 2018

New adventure started


 Aamu alko kello 1.00 herätyksellä, jonka jälkeen lähdettiinkin ajeleen kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Kun olin päässy matkalaukusta eroon ja turvatarkastuksen läpi lähin ettimään onko mikään valuutanvaihtopiste auki. Kiinni oli, mut löysin automaatin mistä pysty nostamaan Tšekin Korunoita.

Ensimmäinen lento oli Helsinki-Riika, se oli ehkä pelottavin ja kuoppaisin matka ikinä. En oo ikin lentäny nii pienellä koneella ennen. Meijän lento oli puoltuntia myöhässä ja pelkäsin jo et myöhästyn seuraavalta lennolta mut Riikassa odotti koneesta päästyä bussi joka vei suoraan Prahan koneeseen.
Toinen lento tuntu turvallisemmalta. Prahassa menin bussilla lentokentältä Rautatieasemalle ja siellä meinas paniikki iskee. Lipun osto suju vaivattomasti, mutta mitä sillä lipulla tekee kun ei löydä junia saati laitureita mistä niitä lähtee... Kerkesin just ja just mun junaan. Kaks vaihtoa oli ja ne suju ihan mutkattomasti.

Mun buddy ei päässy mua valitettavasti vastaan Zlinin asemalle mutta siellä oli sitten toinen, joka ohjas mut mun asuntolaan ja kerto/ näytti kaiken tarvittavan. Tää asuntola missä asun on sellasen järjettömän jyrkän ja korkeen mäen päällä...
Heti ekana sitten purin tavarat kaappeihin, kattelin vähä tätä asuntoo ja lähin kaupungille syömään ja ostaan huomista aamupalaa kaupasta.
Illalla mun huonekaveri Maria saapu tänne ja tutustuttiin vähän toisiimme, Maria vaikuttaa tosi mukavalta :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The morning started at 1.00 am, then we drove to Helsinki-Vantaa Airport. When I leaved my suitcase and I went through the security check, I went to look if there is any currency exchange office open. There wasn't, but I found an automaton where I was able to got Czech Korunas.

The first flight was Helsinki-Riga, it was maybe the scariest  journey ever. I haven't flown with that small airplain before. My flight was half hour late and I was afraid I that miss the next flight. In Riga when i got out of airplain there was waiting a bus which took me to Prague airplane.

The second flight seemed safer. In Prague I went by bus from the airport to the railway station and there i got panic. Buying tickets was easy, but what you do with tickets if you can't find trains or the platform where they leave ... I just got to my train, i almost missed it. There was two train changes and they went smoothly.


My Buddy couldn't come to the Zlin railway station but there was another one who brought me to my dormitory and he told / showed everything what i need to know. This dormitory where I live is on top of the "huge" hill...First i put my clothes and other stuff into the closets, I looked little bit this apartment and then i went to the city to eat and buy tomorrow's breakfast.In the evening, my roommate Maria arrived here and we got to                                                     know each other little bit, Maria feels really nice :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti