maanantai 28. toukokuuta 2018

Budapest


Viime kuussa matkustelin aika paljon, yks mun kohteista oli Budapest. Oon 3 vuotta sitten käyny muutaman kerran Budapestissa ollessani vaihdossa unkarissa. Oli hauska huomata kuinka vielä 3 vuoden jälkeenkin muistaa paikkoja.
Menin Budapesiin ystäväni Ceylanin kanssa, menimme junalla ja mennessä eteen tulikin muutamia mutkia matkaan, josta syytän perjantai 13. päivää, mutta selvisimme kuitenkin perille.
Olimme yötä hostellissa, ensimmäistä kertaa ikinä hostellissa yöpyvänä Flow hostel oli hyvä valinta. Hostelli oli todella siisti ja siellä oli hyvä palvelu.

Perjantai iltana kävimme vielä pienellä kävelylä ja veneretkellä josta näimme joen rannalla olevia nähtävyyksiä.
Lauanataina kiersimme suurimman osan nähtävyyksistä ja samalla kävelimme noin 21 km.
Sunnuntaina ennen lähtöä kiipesimme Gellert vuorelle josta näkee hyvin kumpaakin puolta Budapestista.
Kotiin menimme bussilla, joka osoittautui halvemaksi ja helpommaksi vaihtoehdoksi.
...............................................................................

Last month I traveled a lot and one of the destination was Budapest. 3 years ago I have been there a few times, when I was exhange in Hungary. It was fun to find out how you still remember places after 3 years. 
I went to Budapest with my friend Ceylan, we went by train and we got some problems on the way, which I blame on Friday, 13th, but the most important is that we arrive. 
We were staying at the hostel, for the first time ever staying at the hostel and Flow 
hostel was a good choice. The hostel was clean and there was a good service.

On Friday night we went a small walk and a boat trip where we saw the sights near to river.
Saturday
we spent to seeing most of the sights, we walked about 21 km. 

On Sunday before departure we climbed the Gellert hill, where you can see both sides of Budapest. 
We went home by bus, that proved to be a cheaper and easier way.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti